Chega por correo o agasallo sorpresa do agarimoso e admirábel Cesare. Un libro miudiño e encantador, para meter no peto e sacar nos intres tranquilos das longas e medidativas viaxes en tren. Chámase Gin Tonic, e o autor é Javier Cejas, barcelonés que ademais de escribir e debuxar, traballa nun bar de cócteles que el mesmo abriu hai catro anos.
Malia que o limiar sostén que “no es un libro de cócteles”, senón un de ilustracións e historias, a literatura cocteleira amosa que esas tres facetas sempre andaron da man, dende a publicación da biblia dos cócteles, o Savoy Cocktail Book, da que falarei no futuro. Ademais, o libro insírese maxistralmente na traxectoria bibliográfica da arte da mestura incesante, pois aparella o divertimento e o sentido de humor que asociamos ledamente con esa tradición.
Ademais do limiar, o texto integra un estudo sobre a etimoloxía do cóctel, 28 historias para 28 cócteles, e mais unhas láminas etimolóxicas. Discrepo co autor unicamente en dúas áreas.
En primeiro lugar, non concordo coa importancia que lles outorga aos barmans en detrimento dos consumidores que fican supostamente á outra beira da barra. Non cabe a menor dúbida de que cando o barman exerce a súa arte de maneira rigorosa e creativa, acada o rango de xenio, e demostra unhas habilidades excepcionais para mesturar. Con todo, sosteño que calquera persoa á que lle guste tomar cócteles nos bares é igualmente capaz de facer boas mesturas na casa, sempre que dispoña dun bo libro, que sexa fiel ás medidas axeitadas de cada licor, e que respecte as normas básicas e fundamentais dun bo cóctel (usar xeo sempre fresco, cambiar de copa, e usar da copa axeitada para cada cóctel).
Malia que o limiar sostén que “no es un libro de cócteles”, senón un de ilustracións e historias, a literatura cocteleira amosa que esas tres facetas sempre andaron da man, dende a publicación da biblia dos cócteles, o Savoy Cocktail Book, da que falarei no futuro. Ademais, o libro insírese maxistralmente na traxectoria bibliográfica da arte da mestura incesante, pois aparella o divertimento e o sentido de humor que asociamos ledamente con esa tradición.
Ademais do limiar, o texto integra un estudo sobre a etimoloxía do cóctel, 28 historias para 28 cócteles, e mais unhas láminas etimolóxicas. Discrepo co autor unicamente en dúas áreas.
En primeiro lugar, non concordo coa importancia que lles outorga aos barmans en detrimento dos consumidores que fican supostamente á outra beira da barra. Non cabe a menor dúbida de que cando o barman exerce a súa arte de maneira rigorosa e creativa, acada o rango de xenio, e demostra unhas habilidades excepcionais para mesturar. Con todo, sosteño que calquera persoa á que lle guste tomar cócteles nos bares é igualmente capaz de facer boas mesturas na casa, sempre que dispoña dun bo libro, que sexa fiel ás medidas axeitadas de cada licor, e que respecte as normas básicas e fundamentais dun bo cóctel (usar xeo sempre fresco, cambiar de copa, e usar da copa axeitada para cada cóctel).
Tamén discrepo niso de que o gintonic sexa un bo cóctel. Cóctel éo, segundo a definición de calquera dicionario pola que un cóctel é unha bebida que consiste en dous ou máis ingredientes. O Gin Tonic é un cóctel, si, pero non é bo nin respecta as calidades básicas dunha xenebra incluso regular. Diso tamén falarei no futuro, seguindo o convite do Borralleira que non concorda comigo neste particular debate da adoito polémica ciencia da cocteloxía. Con todo, nestas discrepancias xace un dos seus moitos aspectos encantadores.
Debatirémolo cando vostede teña a ben...
ResponderEliminar